העולם המוטורי
העולם המוטורי מעניין… מסקרן… מלא באינסוף מידע שיכול לעניין כמעט כל אדם, החל מהיסטוריה המתחילה מאות שנים אחורה, המצאות אינסוף, פתרונות יצירתיים לבעיות ברות קיימה וכאלו שמעולם לא היו, דרך אנשים מרתקים, ממציאים, הוגים, חולמים ויזמים, שהלכו רחוק עם החלומות שלהם ועד לימים בהם מהנדסים החלו להשפיע על המעצבים עם שיקולים מסחריים, שהובילו את הפתרונות היצירתיים והנה, מצאנו את עצמנו בעידן עם מעוף מינימלי בכל הקשור לתעוזה ויצירה ומה שחשוב לרוב הוא עלויות ייצור המוני, בטיחות וזיהום אוויר.
מבחינתי, נתקעתי אי-שם בשנת השמונים המוקדמות בכל הקשור לעולם המוטורי, עת מחשוב וטכנולוגיה החלו להתערב בשיקול הדעת הקלוקל של המנוע, כשכלי עבודה כמו מברג וסט בוקסות יכלו היה לפתור חצי מהתקלות האפשריות ברכב. אני אוהב, מתחבר, חי וחולם על כל מה שהיה קודם לכן… העיצוב, ה-אין-טכנולוגיה, הצליל, הריח, החוויה הכל כך שונה, הן בהסתכלות על כלי-הרכב האלו והן בנהיגה, בנסיעה ובהתעסקות איתם.
בקטגורית – העולם המוטורי – כתבות שנכתבו על-ידי בעבר בערוצי מדיה שונים, כתבות חדשות שעוד אכתוב וכן מאמרים, סרטונים וכל מה שבאמצע.

כלי-רכב קלאסיים בישראל
כתבות ומאמרים אודות כלי-רכב קלאסיים ואספנות בישראל, מכוניות, אופנועים, טרקטורים ועוד. נסיעות חוויה, סיפורי שיפוץ ושחזור, היסטוריה ועוד

כלי-הרכב שעשו היסטוריה
כלי-רכב המיוחדים, יוצאי הדופן, אלו שאי אפשר להתעלם מהם... אלו שעיצבו את התקופה, שברו שיאים, כיכבו בתערוכות ועל הכביש ועשו היסטוריה

קיצור תולדות העולם המוטורי
מאיפה הכל התחיל? מה עומד מאחורי יצרני הרכב? מי האנשים והממציאים העומדים מאחורי היצירות המוטוריות? קיצור תולדות העולם המוטורי

קלאסיקה מודרנית
סיפורים של כלי-רכב מודרניים, אשר ברגע שעזבו את פס-היצור כבר הוגדרו כקלאסיקות, אם בשל עיצובם, ייחודם או פריצת הדרך שתחקק לדורות

ספורט מוטורי - היסטוריה
"מה אם נארגן מרוץ ואף אחד לא יגיע?…" שאלו את עצמם מארגני המרוץ הראשון בשנת 1887 ומאז ועד היום, ההיסטוריה נכתבה עם הרבה צמיגים שרופים ועשן

הסדנה הקלאסית
מה מתחבר למה? איך זה עובד בעצם? מה חשב לעצמו זה שהמציא את זה? כתבות, מאמרים, מדריכים כתובים ומצולמים בכל הקשור לשיפוץ, שחזור ותחזוקה
כתבות, מאמרים, מדיה וסרטונים נבחרים
מכוניות הבועה – הגודל קובע!
יצרניות הרכב ידועות כמתאימות עצמן לרוח התקופה, למצב הכלכלי במדינות בהן היא משווקת את רכביה וכן בדרישות השוק בהיבטים של טכנולוגיה, קידמה וכו'. לעיתים הן מקדימות את זמנן ולפעמים המכוניות רואות אור קצת באיחור אך
קונינגהם C3 – כשמהירות ושאפתנות נפגשים
בריגס קונינגהם היה אדם עמיד ושאפתני, אשר לקח חלק פעיל במרוצי מכוניות שונים בשנות הארבעים ותוך זמן קצר, הפך להיות אחד מנהגי המרוץ הטובים בצפון אמריקה בקטגוריות שונות. את חותמו הראשון תבע במרוץ הלה-מאן 24
770 כוחות סוס כחול-לבן : מליבו SS
כתב: ליאור ברוך, תצלומים: תומר פדר שמש חורפית יוקדת חיממה את האספלט והביאה אותו לטמפרטורת Well Done, צליל גרגור מתון של מנוע V8 הדהד באוויר, מלווה את המליבו SS לכיוון מרכז הכביש. המליבו נעמדה כחיית
ניסאן-דאטסון – לידתה של אגדת ה-Z
הפסד מנצחבשנת 1911 הקים סאטורו האסימוטו ( Sotaro Hasimoto ) חברה קטנה לייצור רכב בשם Kwaishinsha. המכוניות מתוצרת אותה חברה זכו לשם דאט ( Dat ) אשר מקורו היה ראשי-התיבות של שלושת המשקיעים בחברה.בשנת 1930
פרארי 410 – המהירה מכולן
בשנת 1956, שמה לה יצרנית הרכב פרארי מטרה; ייצור מכונית הכביש האולטימטיבית מבית פרארי וכן, ייצור מכונית הייצור הסדרתי המהירה ביותר בעולם. התוצאה: פרארי 410 סופר-אמריקה ( Ferrari 410 Superamerica ). בהשוואה לאחרונה מסדרת "אמריקה"
מאזדה 110S– ה"לוטוס אלאן" היפנית
ההיסטוריה של חברת מאזדה מתחילה רבות לפני הלנטיס ליסינג וה-323F. שורשי החברה מתחילים אי-שם בשנות השלושים של המאה הקודמת אך רק בשנת 1960 נשא דגם ה-R-360 בגאון את סמל המאזדה. אם ישנה מכונית שניתן לומר
120 שנה לסקודה – חוויה מפוארת
כתב וצילם: ליאור ברוך רוח נוכריה קרירה נשבה על פניי, בעוד שמש צ'כית חמימה קפדה מעל גגה הפתוח של הפליסייה והחיוך… החיוך שלא ירד מהפנים; שילוב מושלם של מזג אוויר, מרחבים ונופים עוצרי נשימה וסקודה.
סיציטליה 202 – שילוב בין יופי לאופי
בשנת 1946 ייסד איש עסקים בשם פיירו דוסיו ( Piero Dusio ) את חברת סיציטליה ( Cisitalia ), מתוך כוונה לחדור לעולם הרכב באמצעות ייצור מכוניות בעלות אופי ספורטיבי וייחודי. הפרויקט הראשון מבית סיציטליה אשר
מכוניות דראג קלאסיות: 0-100 בחצי שנייה
כתב וצילם: ליאור ברוך העולם פשוט התפוצץ. הכל סביבי – המכוניות, הצופים, האנשים שליד – נמחק. מנועי שתי המכוניות הותנעו."הגזמה" תגידו, "סתם היסחפות" תאמרו. ואני אומר לכם: לשמוע זה להאמין. לא שמעתם – לא תדעו.
קיצור תולדות – Harley Davidson
בשנת 1903, אותה שנה בה הקים הנרי פורד את מפעל המכוניות הראשון שלו, והאחים אורוויל ווילבור רייט הטיסו את המטוס הראשון בהיסטוריה, וויליאם ביל הארלי ושלושת האחים – ארתור, וויליאם ו-וולטר דייוידסון בנו את אופנוע
קיצור תולדות ה – Jeep
הג'יפ בעל עבר של העברת חיילים אמריקנים אל הקרב, לקיחת אחיות למשימות הומאניטאריות לתוך הג'ונגלים העמוקים ביותר והעברת משפחות אל פיקניקים בפארק. זהו רכב אשר שרד ארבע חברות שהיו מיוחסות אליו וזהו רכב שממשיך לשרוד,
קיצור תולדות – Alfa Romeo
למרבה הפלא, חברת אלפא רומאו האיטלקית החלה דרכה מכישלון המכירות של דאראקס הצרפתי. היה זה בשנת 1906 כשאלכסנדר דאראקס ניסה לשווק ולמכור שני דגמי רכב באמצעות חברת SAID (Societa Anonima Italiana Darracq), ללא הצלחה. שלוש
קיצור תולדות – Jaguar
למרות שלמעשה סמל היגואר לא עיטר אף רכב אחד מהרכבים מתוצרת יגואר עד שנת 1945, ייצור כלי הרכב מתוצרתה החל כבר ב-1920 עבור חברת בלאקפול ועבור ייצרן "סירות" לאופנועי סירה. בתחילת דרכה, חברה קטנה בבעלות
קיצור תולדות – NSU
NSU נוסדה בשנת 1886 כיצרנית אופניים והמשיכה לייצור אופנועים משנת 1900. חברה גרמנית זו החלה בייצור מכוניות בשנת 1906 ובהמשך דרכה ייצרה מגוון סוגי כלי-רכב ממונעים עד ייצור הדגם האחרון והמפורסם, ה- Ro80, אשר היווה
קיצור תולדות – Ferrari
יצרנית המכוניות אפופת הזהר נוסדה על-ידי אדם שכבר עבד שני עשורים בקונצרנים איטלקיים שונים, אך ההילה סביב שמו החלה רק כשהקים עסק עצמאי משלו. נולד בשנת 1898, אנזו פרארי עבד בחברת אלפא-רומאו בין מלחמות העולם,
קיצור תולדות – Triumph
כמו יצרני רכב רבים, גם טריומף החלו דרכם כיצרני אופניים ומשם התפתחו לייצור אופנועים אך ייצור המכוניות החל רק בשנת 1923. חברת טריומף נשארה חברה עצמאית עד שנת 1939, אך רק כשהייתה בבעלותם של מספר
קיצור תולדות – Toyota
כיום, טויוטה הינה יצרן הרכב העצמאי הגדול בעולם. עשורים רבים עברו עד שיצרן הרכב היפני הגיע למעמד זה מאז השקת הרכב הראשון מתוצרת החברה בשנת 1936. חברת Toyota Motor Company נוסדה למעשה בשנת 1937, שנה
מכוניות החלומות – מאיפה הכל התחיל?
מאז ומתמיד מכוניות קונספט היו שונות, מיוחדות, מוזרות, חלקן נראו כפרי דמיונם המופרע של מעצבי מכוניות וחלקם נראה כרכב העתיד. מאיפה הכל התחיל? המונח מכונית חלומות או כפי שאנו מכירים את המונח כיום – מכונית
תולדות מכוניות השרירים האמריקאיות
אם ננסה להגדיר את המונח "מכוניות שרירים" בפשטות, ניתן לומר כי אלו מכוניות לא גדולות יחסית, מצוידות במנועים גדולים וחזקים ומיועדות לנסוע מהר. מכוניות אלו זכו לכינוי מכוניות שרירים בשנות השישים ובתחילת שנות השבעים כשיוצרו
בצער רב וביגון קודר – סוף דרכה של אולדסמוביל
סוף דרכה של אולדסמוביל " ייתכן ושמעתם את החדשות אודות החלטת ג'נרל מוטורס להפסיק את ייצור אולדסמוביל בהדרגה. אך אתם צריכים לדעת שהמורשמת ממשיכה באופן יוצא דופן עם הרכבים אותם אנו מייצרים כיום". כך נרשם