סוף דרכה של אולדסמוביל
" ייתכן ושמעתם את החדשות אודות החלטת ג'נרל מוטורס להפסיק את ייצור אולדסמוביל בהדרגה. אך אתם צריכים לדעת שהמורשמת ממשיכה באופן יוצא דופן עם הרכבים אותם אנו מייצרים כיום". כך נרשם באתר הרשמי של חברת אולדסמוביל כיום, חודש אוגוסט 2002 ובכך למעשה מתממשת הודעתה הרשמית של ג'נרל מוטורס מספטמבר 2001 בנוגע הפסקת ייצור רכבים תחת המותג אולדסמוביל וסיום מורשת ארוכה של ייצור רכבים.
Runabout – 1901

מורשת חברת אולדסמוביל החלה בשנת 1891 כשראנסום אלי אולדס בנה מכונית קיטור ניסיונית ובעקבותיה נבנתה מכונית בעלת מנוע בנזין חד-צילינדר. חברת אולדסמוביל נוסדה רשמית בשנת 1897 והמכונית ה"אמיתית" הראשונה שראתה אור הייתה ה- Runabout המדהימה בשנת 1901 שהייתה למעשה המכונית הראשונה בעולם לייצור המוני ועלתה 625$. הצלחתה של ה- Runabout הייתה כה גדולה, שעד שנת 1904 למעלה מ-5,000 מכוניות יוצרו, מצוידות במנוע בנפח 1,600 סמ"ק ומהירות מקסימלית של 32 קמ"ש לשם השוואה, בשנה זו מכרה ביואיק 37 יחידות בלבד…
ראנסום אלי אולדס

בשנת 1904 אולדס עזב את החברה אשר הקים בכדי לייסד קונצרן בשם REO וחמש שנים מאוחר יותר, בשנת 1909, חברת אולדוביל הפכה להיות אחת מהחברות המייסדות של ג'נרל מוטורס אשר תוך זמן קצר הפכה להיות יצרן הרכב הגדול בעולם.
עד שנות ה-20, כשאלפרד פ. סלואן עומד בראשות ג'נרל מוטורס, התמקמה לה חברת אולדסמוביל מתחת לקאדילאק וביואיק ברמות המכוניות והמחירים ומעל פונטיאק ושברולט. במשך שנים רבות חברת אולדסמוביל ייצרה מכוניות בקו אחד עם מדיניות חברת האם, ג'נרל מוטורס, תוך בניית מכוניות קונבנציונאליות למדי ולמעט מספר דגמים שראו אור בשנות השישים והשבעים לא ייצרה חברת אולדסמוביל מכוניות שהותירו את חותמם בהיסטוריה או היו יוצאות דופן. עם זאת, שמרה אולדסמוביל על מיצוב קבוע במקום החמישי-שישי בראש טבלת מכירות המכוניות בארה"ב במשך שנים רבות.
האולדסמוביל טורנאדו

אחת המכוניות הראויות לציון במיוחד שהייתה למעשה מכונית-על יחסית לתקופתה הייתה הטורנאדו והיה זאת רק בשנת 1965 כשראתה אור ושינתה באופן מיידי את תדמית המותג אולדסמוביל משמרני ומשעמם למדי לחדשני ושונה. למרבה הצער, הייתה זו המכונית היחידה אשר הצליחה לגרום לשינוי זה ורוב המכוניות שבאו בעקבותיה היו זהות למדי לאותו קו שמרני של מכוניות כפי שידעה חברת אולדסמוביל לייצר.
הטורנאדו הייתה מכונית בעלת הנעה קדמית מתקדמת, מצוידת במנוע V8 בנפח 7000 סמ"ק והספק של לא פחות מ-385 כ"ס. הייתה זו מכונית שבאה להראות לכולם שג'נרל מוטורס יכולים לייצר מכוניות עם מנוע 7 ליטר עם הנעה קדמית בעיצוב מתקדם. ואכן כך היה, עם ביצועים מרשימים שהביאוה לכ-210 קמ"ש סופיים הייתה היא מתמודדת שווה לכל מתחרותיה.
ה-442, מכונית השרירים מבית אולדסמוביל

הטורנאדו הייתה מכונית ההנעה הקדמית שיוצרה אי פעם בחברת ג'נרל מוטורס ולמעשה הייתה המכונית האמריקאית בעלת ההנעה קדמית היחידה בכל אמריקה הצפונית בתקופתה. בשל היות חברת אולדסמוביל חלק מחברת ג'נרל מוטורס, הרשתה לעצמה החברה להשתמש במרכב הטורנאדו לייצור הקדילאק אלדוראדו.
רבים קיוו שמשנות השישים חברת אולדסמוביל, בעקבות הטורנאדו, תשנה את תדמיתה ותמשיך בייצור רכבים חדשניים וייחודיים, אך אכזבה הייתה צפויה להם. מספר רכבי אולדסמוביל גדולים וחזקים יחסית יוצרו עד שנת 1980 אך משנה זו ואילך יוצרו רכבים קטנים יותר במידתם ונפח מנועיהם וכן העיצוב חזר לאותה שמרנות אולדסמובילית.
עד שנות ה-90 היו כל המכוניות מתוצרת אולדסמוביל בעלי הנעה קדמית אך בעלות אופי שמרני ומשעמם למדי. למרות כל זאת, חברת אולדסמוביל התמקמה לה בתחילת שנות ה-90 במקום הרביעי בטבלת המכירות בארה"ב עם קצב מכירות של כ-400,000 מכוניות בשנה.
כן, זאת אולדסמוביל

מאז ועד היום, נמצאת אולדסמוביל במגמת ירידה בכמות המכירות והשנה אף הגיעה לשפל מכירות שלא היה כמותו משנות החמישים ובזאת בא הקץ על חברת אולדסמוביל, הקץ שהביא לסגירתה.
