מי היה מאמין שבשנת 1961 תוציא וולוו לשוק רכב כה שונה ומיוחד שייצורו נפרס על תקופה של 11 שנים. עד שנת 1963 נבנה ה-P1800 באנגליה על-ידי יצרן הרכב Jensen, עד העתקת קו הייצור לארץ המקור, שוודיה.
הוולווP1800 זכה לכינוי המלאך, על שם סדרת הטלוויזיה המלאך, ששודרה ב BBC בין השנים 1963-1969, בה נהג כוכב הסדרה רוג'ר מור, לימים ג'יימס בונד, בוולווP1800 ספורט קופה

הוגה דגם ה P1800 היה הלמר פטרסון, מהנדס עצמאי שדעותיו ורעיונותיו אומצו רבות על-ידי וולוו. לפטרסון היה תפקיד משמעותי בתכנון דגמי ה PV44 סאלון בשנת 1947 וכן דגמים נוספים. פטרסון האמין על יצרן הרכב השוודי לייצר רכב ספורט בתגובה לרכבי הספורט הרבים שיוצרו באותה תקופה על-ידי יצרני הרכב השונים ובמיוחד כדרך לחדור לשוק האמריקאי. לשם כך, פנה פטרסון לנשיא וולוו, גונאר אנגלאו, עם הרעיון לייצר רכב ספורט מבית וולוו. אנגלאו לא היה מודע לעובדה שבנו בן ה-23 של פטרסון שלמד באותה עת עיצוב תעשייתי בארה"ב היה כוכב עולה בעיצוב רכב.
אנגלאו אישר לפטרסון להתחיל בתהליך עיצוב הרכב ולקבל הצעות עיצוב מסדנאות העיצוב Ghiaו-Frua. לא פחות מחמישה עיצובים נשלחו על-ידי אותן סדנאות עיצוב, אך היה זה עיצובו של בנו של פטרסון שנבחר בסופו של דבר, ללא ידיעת נשיא וולוו על הקשר המשפחתי בין השניים.

לא מקרי היה, שעיצובה של ה- P1800 היה שונה. הסנפירים האחוריים בעיצובו של הרכב היו לא שגרתיים ולא אופנתיים יחסית לתקופה. אף רכב אחר לא נראה כמו המלאך. תוך זמן קצר הרכב זכה לתודעה עולמית בעיקר בשל היותו כוכב טלוויזיה בסדרה ששודרה בכל רחבי העולם.
במקור, גוף ה- P1800 תוכנן להבנות על ידי Karmann בגרמניה, דבר שהתברר כבלתי אפשרי בשל מגבלות אלו ואחרות והוחלט להתחיל בייצור הרכב בלינווד, סקוטלנד. לאחר הרכבת המרכב הראשונים הרכבים שונעו למפעל יצרן הרכב Jensen לצורך סיום הרכבת הרכב והרכבת הגה ימני/שמאלי על-פי ההזמנות.

המכלולים המכאניים של ה- P1800 היו שאולים בעיקר מדגם ה- P120/Amazon סאלון, עם מנוע 1.8 ליטר ששופר מעט בכדי להגיע להספק של 100 כ"ס. מערכת ההיגוי והמתלים היו זהים לדגם ה- P120.
המלאך היה בהגדרתו רכב ספורט דו-מושבי, למרות שמאחורי המושבים היה מקום להושיב ילדים. הרכב זכה לקבלת פנים חמה בעיתונות הרכב העולמית, עם מהירות מקסימלית של 169 קמ"ש, היה הרכב חבילה משתלמת של ביצועים, אבזור, נוחות והתנהגות כביש. הרכב נמכר בתחילת דרכו בבריטניה במחיר של 1850 לירות סטרלינג.

וולוו היו מודאגים, בלשון המעטה, מאיכות הייצור של Jensen ובשנת 1963 הועתק ייצור הרכב לשוודיה. ייצור גוף הרכב עצמו נשאר במפעלי מתכת בבריטניה. הרכבים שיוצרו בשוודיה זכו לשינוי קטן בשם ונקראו 1800S .
בשנת 1969 נפח המנוע הוגדל ל-2000 סמ"ק, תחת התווית 1800E, ה- E בשם הרכב מציין את שם יצרן הזרקת הדלק הגרמני, Ein-spritzung, לימים Bosch.

משנת 1970 ייצור הרכב על כל מרכיביו היה שוודי בלבד, כמויות ייצור ומכירת הרכב ירדו בעקביות, גם עם הופעת דגם ה- 1800ES Estate, שהצליח למכור רק 8078 רכבים.
בשנת 1973 עזב המלאך האחרון את פס הייצור של חברת וולוו.


