ההיסטוריה מוכיחה כי כל מכונית אשר קרול שלבי היטה את מטה הקסמים שלו לכיוונה והפכה אותה לשלבי, הפכה בין רגע להצלחה שנמדדה במכירות וערך כספי גבוה לאורך שנים רבות. בשנת 1965 ראתה אור השלבי מוסטאנג GT350 אשר הייתה גרסא משופרת מחוזקת ומאובזרת של המוסטאנג הסטנדרטית אשר החלה את ייצורה בשנת 1964 וחצי. בשנת 1967, במקביל לייצור ה-GT350 קמה לתחייה הפורד מוסטאנג GT500 אשר גרמה לכל מכונית אחרת להרגיש חלשה ועלובה לעומתה, וזהו סיפורה.

בחורף 1967 פורד הציעה לראשונה למכירה בדגם הגלאקסי גדול המימדים את מנוע ה-6.4 ליטר. שלבי לא בזבז זמן וראה לנכון לשלב את המנוע האימתני במוסטאנג שלבי, אך לא לפני שמהנדסיו שיפרו משמעותית את ביצועי המנוע, שהגיע כעת לנפח של 7.0 ליטר אשר מצא את דרכו בין היתר גם לדגם ה- AC Cobra 428.

השלבי GT500 החדשה הייתה שונה משמעותית מהפורד מוסטאנג הבסיסית. מעולם לא שולב מנוע בנפח כה גדול במוסטאנג, דבר שהשפיע עקב משקלו של המנוע על משקלה הכולל ואיזונה בפרט, וכפיצוי העניק כוחות סוס רבים (למעלה מ-400) ומומנט אדיר.
באותה תקופה, עלויות הביטוח למכוניות ספורט ומכוניות שרירים הרקיעו שחקים ובכדי לרצותן, התחכמו בחברת שלבי ופרסמו כי לשלבי מוסטאנג GT500 יש "רק" 355 כ"ס…בנוסף לכך, למחמירים במיוחד, הציעו בשלבי אופציה לרכוש את ה- GT500 עם מנוע "חלש" בנפח 6.4 ליטר בעל הספק של 335 כ"ס. חיצונית, דמתה המוסטאנג GT500 למוסטאנג המוכרת, למעט שינויים בחזית המכונית, מבנה הפנסים, כונסים ומכסה המנוע וכן קשת נגד פגיעה במקרה התהפכות בגרסאות הפתוחות.

בשנת 1968 בוצעו שינויים קוסמטיים משמעותיים. השלבי GT500 הייתה עכשיו ארוכה, חזקה ומפוארת מתמיד ותיבת הילוכים אוטומטית, מזגן ושמשות כהות הוצעו לראשונה כאופציות. השיא של שנת 1968 היה השקתה של ה- GT500KR כאשר ה-KR בשמה מסמלים את – King of the road, והיא אכן הייתה כזו! למעלה מ-400 כוחות סוס המופקים ממנוע בנפח ה-7 ליטר, מצויידת בקרבורטור הולי בעל ארבעה פתחים ומהירות סופית איטית למדי של כ-200 קמ"ש.

בשנת 1969 הרגישו בחברת שלבי כי הGT500 עברה את שיאי המכירות שלה ונראה כי יהיה קושי רב לחזור עליהם בשנית וכן קרול שלבי עצמו החל לאבד עניין בפרויקט עקב העובדה שניהולו הועבר לאנשי שיווק ומנהלי חשבונות, ולא ע"י נהגי מרוץ ומומחים בתחום, כפי שראה זאת בחזונו. הוכחה לכך הייתה שדגמי המוסטאנג שבאו בשנת 1969 היו דומים בצורתם ומכלוליהם לפורד מוסטאנג הרגילה ובכך אבד ערכה המוסף. כמו כן, בדיוק כמו בדגם ה- GT350, כך גם ה- GT500 היו מעורבות בתאונות דרכים רבות עקב היותן "מפלצות" כביש לא קטנות, דבר שהביא לייקור מחירי הביטוח לרמות אשר גרמו לחוסר כדאיות לרכישתה ע"י הקהל הרחב.

בשנת 1968 נבנו 1,442 דגמי GT500 ו- 1,351 מדגם ה- GT500KR. בשנת 1969 יוצרו 1,871 יחידות מדגם ה- GT500 וסך של 286 יחידות בלבד נבנו בין חורף 1969 ל-1970. בשנים הבאות, הפורד מוסטאנג בגרסתה המקורית הייתה גדולה כבדה ומגושמת יותר, נקודת מוצא שהייתה מבחינת שלבי בלתי אפשרית ליצירת מכונית ביצועים אמיתית ובכך בא הסוף למוסטאנג שלבי.

