בשנת 1970, הוצג דגם חדש מבית דה-טומאסו בתערוכת הרכב בניו-יורק, ה-Pantera. שמו של הרכב אמור היה לייצג את אופיו, פנתר. הדגם החדש החליף דגם קודם מבית דה-טומאסו, המאנגוסטה.
שיתוף פעולה בין חברת פורד לדה-טומאסו הוא זה שאפשר את השקת דגם זה. בהסכם מורכב שכלל את מכירת Ghia לפורד, סוכם על שילוב מנועי פורד ברכבי הדה-טומאסו ושיווקם באמצעות סוכני לינקולן ברחבי ארה"ב.

דגם הפנתרה יוצר מתוך כוונה לשווקו בצורה מסחרית, להבדיל מהדגמים הקודמים של החברה שנמכרו בכמויות של מאות בודדות. בין מעצבי ומתכנני הרכב היה טום טג'ארדה מבית Giha, שתרם לעיצובה האגרסיבי של מכונית דו מושבית זו, בעלת מנוע מרכזי, לה משולבים המנוע ותיבת ההילוכים של פורד, ששולבה גם במאנגוסטה.
שלדת הפנתרה המתקדמת פותחה על ידי גיאמפולו דאלארה, חלוקת משקל מצוינת ומרחב פנימי גדול יחסית לרכב דו מושבי, כולל מטען. כמו כן, מזגן היה אבזור סטנדרטי בדגם זה.

הנסיעה עצמה ברכב הייתה קשיחה יחסית, פנים הרכב היה רועש בזמן נסיעה והמנוע נטה להתחמם בזמן עמידה ממושכת אך למרות זאת, הייתה זו מכונית מהירה ואקזוטית ובעליה נטו לסלוח לחסרונותיה.
עקב בעיות ההתחממות של המנוע ועם פיתוח מנועים חדשים בפורד, הפנתרה צוידה במנוע חדש, בעל נפח גדול יותר ואמין יותר, תוך שמירה על רמת ביצועי המנוע הקודם שליווה את הרכב עוד מימי המאנגוסטה.

מכירות הפנתרה החלה כפי שתכננו בדה-טומאסו, עם 2,506 יחידות שנמכרו בשנת 1972 ו-1,604 בשנת 1973 אך איכות ייצור נמוכה למדי, בשילוב משבר הדלק העולמי גרמו לחברת פורד לפרק את שיתוף הפעולה עם חברת דה-טומאסו בשנת 1974. הפנתרה, שמכרה בתחילת שנות השבעים כמויות מכובדות, מכרה רק 50 רכבים בשנת בסוף העשור.
לדה-טומאסו פנתרה היו מספר גרסאות לאורך השנים. המנוע זכה לארבעה גרסאות שונות באירופה ולחמישה בארה"ב אך שלדת ומכלולי הרכב היו זהים לאורך כל השנים.

בשנת 1971 הפנתרה נמכרה לשוק האמריקאי בגרסאות מנוע בהספק של 330 כ"ס, 310 כ"ס ו 280 כ"ס. בשנת 1972 תקנות זיהום האוויר אילצו את דה-טומאסו להוריד את ההספק והוצעו גרסאות בנות 285 כ"ס ו-266 כ"ס. בשנת 1974, גרסת 266 כ"ס בלבד הוצעה למכירה.
במהלך שנות השבעים, נמכרה הפנתרה באירופה בגרסת 300 כ"ס כסטנדרט, גרסת 330 כ"ס בדגם ה GT3, גרסת 350 כ"ס בדגם ה-GTS וכן גרסה נדירה בשם GT4 שצוידה במנוע בעל הספק של 500 כ"ס! בשנות השמונים הרכב הוצא למכירה עם מנוע בעל הספק של 270 כ"ס אך דגם ה-GT5 הוצע למכירה גם כן.

דה-טומאסו ייצרו רכב אחד בלבד שכונה " Pantera 290" מצויד במנוע V6 בנפח 3 ליטר מתוצרת פורד בריטניה, אך רכב זה לא נמכר בצורה מסחרית.
בשנות השמונים נמכרו לא יותר מ-50 יחידות בשנה, במקרה הטוב, עם עיצוב שכמעט ולא השתנה משנות השבעים. הפנתרה בעיצובה המקורי יוצרה עד שנת 1990 ובשנה זו בוצעה מתיחת פנים שמתחה את ייצור הפנתרה בעוד שנתיים נוספות.
לפי דה-טומאסו, 9,500 דגמי Pantera יוצרו, מתוכם 6,500 בחמשת השנים הראשונות.

