כתב: ליאור ברוך, תצלומים: תומר פדר
שמש חורפית יוקדת חיממה את האספלט והביאה אותו לטמפרטורת Well Done, צליל גרגור מתון של מנוע V8 הדהד באוויר, מלווה את המליבו SS לכיוון מרכז הכביש. המליבו נעמדה כחיית טרף אדירת ממדים הרכונה לפנים – רגע לפני זינוק על טרף.
האוויר היה טעון במתח. רטט המנוע, הגרגור המבמבם, העמידה המאיימת – הכל היה מכוון לשעטה האדירה לפנים.
שיגור
חבטות קלות כלפי מטה על בורר ההילוכים – השילוב הסקוונסיאלי הוא של B&M; – קבעו את התיבה האוטומטית בהילוך ראשון. דוושת הבלם שוחררה והמליבו SS החלה בנסיעה איטית לפנים. המליבו נעה לאט, מאוד לאט.

לחיצה על דוושת הדלק. עד הסוף. לא פחות מ-770 כ"ס – ובמלים: שבע מאות ושבעים כוחות סוס – פרצו מבעד לאורוות הענק, ובשעטת אדירים העיפו את המליבו SS קדימה, במין דחף שכזה שחיבר את החזה שלי לחלק האחורי של המושב; הגב וחלקו הקדמי של המושב פשוט התאיינו. שאגת המנוע פילחה את האוויר, ועוצמתה רק התגברה עם השניות שעברו. תא הנוסעים התמלא בריחו המשכר של גומי שרוף, ריח מתוק שהתחבר לצליל-מן-הגיהינום שבא מהמנוע, לגוף המנסה לאפס את עצמו, לעיניים שמאוד רצו לחזור לארובותיהם – לתחושה שהעולם התפוצץ.
ובתוף כל ענן העשן ותמרות האש והרעם האימתני, כאילו היה הדבר היחיד בעולם שהוא קבוע וחד, התנוסס מול עיני פתח הנשימה האדיר של מגדש-העל. ובתוך הערפל ראיתי את מקס הלוחם בדרכים. כאן, בישראל, עשר דקות מתל-אביב.

הסדרת נשימה
סהר יצחק, בן 22 בלבד, הוא העומד מאחורי הגרסה המשופרת(?!?) הזאת של שברולט שבל מליבו 1973. המכונית הזאת הגיעה במקור עם מנוע V8 בנפח צנוע של 5.7 ליטר. עם השנים והשיפורים הפכה השבל לPro-Street אמיתית. סער מספר כי כבר בגיל צעיר, כאשר כולם שיחקו כדורגל הוא שיחק עם מכוניות ובנה אותן להנאתו. במהלך השנים עבד במוסכים שונים ומוכרים והתמחה במנועים ומערכות חשמל. מאז ומשם הבשילה אותה התמחות ליצירת הדבר הזה.
סהר חלם על מכונית אמריקאית ספורטיבית, כזאת עם שתי דלתות, אחת שתאפשר לו ליהנות מכל העולמות. כשנה נסע במליבו SS כפי שהיא, עם מנוע ה-5.7 ליטר אשר היה אף הוא מפולפל מעט. עם זאת, בהשוואה לסובארו אימפרזהGT , אשר הייתה בבעלותו קודם למליבו, זה לא היה זה. לכן החליט סהר לשדרג את המנוע למנוע "אמיתי". עם ההחלטה החל סהר לחפש בחו"ל מנוע V8 Big Block. הרבה? עוד לא. מנוע זה, כך החליט סהר, יזכה לשיפור נוסף באמצעות מגדש-על, אשר ידאג לפנק את המנוע באוויר, והרבה.
תוך כדי בניית המנוע וצבירת החלקים הנלווים, החליט סהר כי על המכונית לשנות ייעודה. לא עוד מכונית-כביש-מאוד-מאוד-חזקה אלא מכונית-דראג-עוד-יותר-חזקה-ובהרבה. ובחזונו ראה מפלצת יורקת להבות ושורפת צמיגים, עתירת כוחות סוס ובנויה על-פי התקנות המחמירות של ה-NHRA (ארגון מכונית ההוט-רוד בארה"ב, המרכז את מירוצי המכוניות מסוג זה).
השלב הראשון היה "שאיבת שומן" מהמפלצת, השוקלת כ-1650 ק"ג. לשם כך, פנים המכונית פורק לחלוטין, מהדלתות נשארה רק ה"קליפה" החיצונית (משקל הדלת: 70 ק"ג לפני, 30 אחרי). המושבים האחוריים וכן כל פיסת פח אשר לא נחוצה לחיזוק המרכב, אלא ליופי ונוחות, נוסרו והוסרו. לא פחות משמונה מדי-חיווי נוספו למכונית: חום שמן מנוע ולחץ, חום מנוע, תת-לחץ, חום שמן גיר, לחץ דלק, מד-טעינה וכמובן, מד סל"ד אדיר ממדים בקוטר "5 המפאר את לוח המחוונים עם נורת חיווי-לשילוב (ובלע"ז: שיפט-לייט).

המושבים במליבו SS יובאו מסובארו אימפרזה טורבו GT ומיועדים לחבק היטב את הגוף בסיבובים. סיבובים?! עם המליבו לא הייתי נכנס לסיבוב במהירות, גם אם שולי הכביש היו מרופדים בצמר-גפן וכל שטח פנים המכונית היה מוצף כריות אוויר. המליבו פשוט לא בנויה להיכנס לסיבובים, נכון יותר לצאת מהם. היא נועדה לדבר אחד, ואחד בלבד: האצה מטורפת בקו ישר. בשלב זה ניתן להבין למה חשובים מושבי האימפרזה. בתאוצה בה מומנט המנוע מורגש בכל שריר ועצם בגוף, הגב נדבק למושב בצורה כזאת שרק מושב טוב יוכל לשמור, במשהו, על שלמותו.

עם הרמת מכסה המנוע, מתגלה מראה אשר יכול להראות בקלות כמו פרויקט של פרופסור מטורף. מנוע V8 454 אינצ'ים מעוקבים, שזה, בתרגום לעברית, 7.4 ליטרים. הבלוק נוצץ כאילו ורק אתמול יצא לאוויר העולם. השילוב בין ראשי האלומיניום, מגדש-העל אדיר הממדים מתוצרת Holly בשילוב מאייד 1100CFM Holly Dominator מביאים את המנוע לאותו הספק של 770 כ"ס. בעתיד הקרוב צפוי למנוע שדרוג "קל", אשר יעלה ב-110 כ"ס את ההספק הקיים(???). למנוע מערכת הצתה של MSD, האדרס בקוטר 3" ועוד תבלינים.
וההזיה בעיצומה
"יש לי עוד כמה דברים בראש" אומר לי סער, ומתחיל לספר על השינויים העתידים במערכת ההיגוי והבלימה, צמיגי סליק ברוחב 445 ועוד. אך בשלב זה, שיכרון ריח הצמיגים והמומנט עלה לי לראש והחלטתי ללכת משם לפני שאתפתה לעוד סיבוב (ואני, עם אופי הברזל הידוע שלי, התפתיתי. ועוד איך).