חברת AC הוציאו לשוק מכונית ספורט דו-מושבית בשנת 1954 בעלת מתלים עצמאיים ושלדה צינורית. מנועי הרכב היו מנועי שישה צילינדרים מתוצרת בריסטול ובשלב מאוחר יותר, פורד. למעשה, ייצור הרכב יועד להסתיים בשנת 1961 אך היה זה נהג המרוצים קרול שלבי ששלח מכתב לחברת AC ובו גולל רעיון נועז לשלב מנוע V8 ולמכור את השילוב לשוק האמריקאי. בהמשך לרעיונו, ביקר שלבי במפעלי AC באנגליה. ההמשך, הוא כבר היסטוריה. לדבריו של קרול שלבי, שמו של הרכב עלה לו בחלום וכך נולדה ה- AC Cobra.

הרכבים עזבו את שערי מפעל AC לפני צביעה, ללא מנועים ותיבות הילוכים וכך נשלחו לארה"ב לטיפול המסור של קרול שלבי בקליפורניה, שם שולבו לרכבים מנועי V8 מתוצרת פורד בנפח 4.2 ליטר, ה- 260cid . המכונית הראשונה יצאה מפס הייצור של שלבי בסתיו 1962. שמו הרשמי של הרכב היה Shelby AC Cobra אך עם הזמן מעורבותה של AC בתהליך הצטמצמה והרכבים הוכרו כ- Ford Shelby.

עד סוף שנת 1962 75 כלי רכב יוצרו, נפח המנועים הוגדל ל 4.7 ליטר, 289cid ותיבת הגה מתקדמת שולבה ברכב. חיצונית, הרכב נותר ללא שינוי. הרכב כונה 289 Cobra עד שנת 1965 ו576 כלי רכב יוצרו עד מועד זה.
כפי שצפה שלבי, ביצועי הרכב היו יוצאים מן הכלל, ה-289 יכלה להגיע למהירות של 161 קמ"ש ב-14 שניות בלבד ולמהירות סופית של 222 קמ"ש. אך זו הייתה רק ההתחלה!

שנת 1965 הייתה שנת הופעתה שלה Cobra Mark III. הרכב היה שילוב מושלם בין שלדה בריטית עם טכנולוגיה ומכלול של חברת פורד. השלדה הורחבה והוארכה, קפיצי העלים הוחלפו בארבעה קפיצי סליל וקורות תמיכה.
נפח המנוע בשנת 1965 הוגדל שוב לנפח של 6.9 ליטר, 427cid. ביצועי הרכב נסקו, עם מהירות סופית של 265 קמ"ש, 460 כ"ס. המכונית כעת בהחלט הייתה זכאית לכינוי קוברה, עם כונסים צידיים מסוגננים וצמיגים רחבים של הפורד GT40.

בבריטניה, חברת AC לה לא היו זכויות על השם Cobra, ייצרה גם היא את ה- Mark III עבור השוק האירופאי תוך שימוש במנוע בנפח 4.7 ליטר, 289cid בתצורת V8 מתוצרת פורד.
בשנת 1969, שוב, כאילו ולא היה מספיק כוח כבר בגרסת המנוע הקודמת, הוגדל נפח המנוע ל-7 ליטר, 428cid וזה היה גם המנוע שליווה את המכונית האחרונה שעזבה את פס הייצור בשנת 1969.

מכונית ה- AC Cobra זכתה להישגים מרשימים בתחרויות ובמרוצים. בשנת 1964, על מסלול המרוצים, קרול שלבי עצמו הפסיק את סדרת הניצחונות של פרארי במרוצי ה GT עם הקוברה, בקטגוריית היצרנים, כשנהג על דגם ה- Cobra Dytona Coupe שהותאמה לקטגורית המרוץ.
שנת 1969 אמנם הייתה השנה בה עזבה הקוברה האחרונה את פס היצור, אך בזאת לא תמו חייה של אגדה מוטורית זו. בשנת 1983, CP Autokraft יצרן חלקים וחלפים לרכב, שהיה ממוקם ליד מסלול המרוצים בברוקלנד, אנגליה, הודיע כי לאחר 18 שנות הפסקה בייצור הקוברה על ייצור דגם ה- AC Mark IV, מצוידת במנוע בנפח 4.9 ליטר. בשלב זה, הדגם שיוצר לא נשא את השם קוברה, אך בשנת 1982 אישרה חברת AC ל- Autokraft לקרוא לרכב AC. בשנת 1986 אישרה חברת פורד לקרוא לרכב – קוברה.
כך למעשה, ה AC Cobra מיוצרת עד היום, בתכנון ובעיצוב המקורי במרחק של 16 ק"מ בלבד מהמפעל שייצר אותה לראשונה בשנת 1962.
