יופי נצחי בשילוב עם מנוע אגדי בעל גל-זיזים כפול הבטיחו את מעמדה של האלפא רומאו ספיידר במשך 27 השנים בהן היא יוצרה ונמכרה בהצלחה. הספיידר, שהגדרת שמה היא מכונית ספורט פתוחה, הוצגה בשנת 1966 בתערוכת הרכב בג'נבה והייתה למעשה גרסא פתוחה של דגם הג'וליה סאלון משנת 1962. גוף הרכב הדו מושבי עוצב על ידי באסיטה פיניפארינה, מייסד סדנת העיצוב הנושאת את שמו עד היום ונפטר בשנת 1966.
27 שנות ייצור אומרות הרבה על עיצובו של פיניפארינה שהציג את גרסת אב הטיפוס עוד בשנת 1961, חמש שנים לפני תחילת ייצורה של הספיידר. סדרת הספיידר בעיצובו של פיניפארינה החלה עוד בשנת 1955 עם דגם הג'יוליאטה ואותו גוף המשיך גם לדגם ה ג'וליה 1.6 ליטר, שיצורו הפסיק בשנת 1965.


הספיידר החדשה הייתה נמוכה ורחבה מקודמותיה, עם אף נמוך, כיסוי לפנסים בצורת בועה, צידי הרכב מעוצבים לכל אורכם עם אחורי רכב צרים במעט מגוף הרכב.
הספיידר צוידה במנוע 1.6 ליטר בעל הספק של 109 כוחות סוס אשר ירשה מהג'יוליה, זוג קרבוראטורים ומהירות סופית מרשימה של 185 קמ"ש. ארבעת הגלגלים צוידו בבלמי דיסק כסטנדרט בעוד הסרן האחורי זכה לקפיצי סליל. לרכב הוצע גג קשיח בנוסף לגג המתקפל.

עם השקתה, נקראה האלפא-רומאו ספיידר – 1600 Spider אך חברת אלפא רומאו הכריזה על תחרות בינלאומית בה יוכלו כולם לבחור את שם הדגם החדש של אלפא. מן הסתם שמות שהוצעו כגון ספוטניק, היטלר ושמות מוזרים אחרים הושמטו בשלב מוקדם מהשמות המועמדים. ג'יובאלדי טריאונפי היה הזוכה המאושר עם השם המוצע – Duetto, ובפירוש מאיטלקית, דואט.
למרות השם שנבחר לאחר הפקה ומעורבות ציבורית כה גדולה, לאחר ייצור 6325 כלי רכב הוחלף השם דואטו ומעתה נקראה האלפא רומאו ספיידר – 1750 Spider Veloce משמעות המילה Veloce היא – מהירה וזאת בעצם בשל הגדלת נפי המנוע ל- 1.8 ליטר.

חיצונית, נראתה הספיידר זהה לקודמתה למעט שינוי בעיצוב זנב המכונית. תוך זמן קצר זכה הדגם לפרסום עולמי ובארה"ב זכה לפרסום רק בעקבות הופעתו הבלתי נשכחת של דאסטין הופמן נוהג בספיידר בסרט "הבוגר". בדגם האמריקאי היו שינויי עיצובים קלים בחזית הרכב בשל תקנות התעבורה האמריקאיות. משנת 1984 הותאמו הרכבים לתקנות האנרגיה והסביבה האמריקאיות והוצע עם מנוע בעל הספק של 115 כ"ס בעלי הזרקת דלק.
מכירות הספיידר שמרו על קצב עלייה, עם 8722 כלי רכב שנמכרו בשנת 1970 ועם הגדלת נפח המנוע ל 2 ליטר בעל הספק של 132 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית בת חמישה מהלכים, נקראה הספיידר 2000 Spider Veloce ונשארה זהה למדי מבחינת המנוע ומכלולי הרכב עד לשנת 1993. גרסאות מנוע אלו יוצרו לייצוא בלבד ולשוק האיטלקי הוצעו גרסאות ה 1.6 ליטר בלבד.

משנת 1978 יוצרה הספיידר עם הגה שמאלי בלבד ועיצובה נשמר עד שנת 1990, בה בוצעה מתיחת פנים ולמרות גילה המתקדם, מהירות סופית של 191 קמ"ש שמרה על מעמדה כמכונית ספורט פתוחה מהירה.
ביוני 1993 הסתיים ייצורה של האלפא רומאו ספיידר לאחר 27 שנים מרשימות.

