אם ישנה מכונית שיכולה ממבט ראשון להתקשר למילים כגון אמריקה ויוקרה הרי שהיא הקדילאק… ואם כבר קדילאק שצועקת אמריקה, הלו היא הקדילאק אלדורדו שנת 1959, עם אורך הנושק ל-6 מטר, רוחב של מעט מעל שני מטרים וסנפירים אינסופיים.
לאחר מלחמת העולם השנייה הייתה קדילאק יצרן רכבי היוקרה המצליח בעולם. מנקודת מוצא זו של הצלחה בשנות החמישים קדילאק הוציאה לשוק דגם מוגבל בכמויות ייצורו אשר למעט ביצועיו ויוקרתו גם עיצב את עתיד תעשיית הרכב בעתיד. הרכב נקרא על-שם אחת מאדמות מחפשי הזהב באמריקה בסוף המאה ה-19 – אלדוראדו.

כבר מתחילת דרכה תפסה האלדורדו את תשומת ליבם של אזרחי אמריקה. עבור רבים סימנה המכונית את ה"חלום האמריקאי". רק מאות אחדות יוצרו מהאלדוראדו בשנת 1953 אך כמות זו הספיקה בכדי להכתיב לכלל תעשיית הרכב את העיצוב העתידי, עם שמשות ה"עוטפות" את צידי הרכב, גג נמוך יחסית וכן גגות מתקפלים המסתתרים להם מתחת למכסה קשיח עם קיפולם. עד שנת 1958 האלדורדו זכתה לשינויים ועדכונים כגון חישוקי אלומיניום, ארבעה פנסים קדמיים, סנפירי "כריש", כסאות חשמליים עם זיכרונות (כן, בשנת 1958!) וכן בולמי זעזועים מתכווננים עצמאית על-פי תנאי הכביש והמהירות.

אך אם ישנו דגם המזוהה יותר מכל דגם אחר עם קדילאק, הינו האלדוראדו 1959. מחיר הרכב היה קרוב לפי ארבע משברולט מפוארת עם ארבעה דלתות אך נתון זה לא השפיע ממש על מכירותיה. מנוע בנפח של 6390 סמ"ק ויחס דחיסה של 10.5:1 ולו שלושה קרבורטורים המספק לא פחות מ- 345 כוחות-סוס הפך אותה לאחת מהמכוניות החזקות ביותר שנמכרו בעולם בזמנו. בקרת המתלים שנשלטה על-ידי הנהג מתוך הרכב הייתה גם היא אחת ממערכות המתלים המתקדמות בעולם.
לא רק המנוע היה ייחודה של הקדילאק, כי אם אבזור הפנים המפואר במיוחד שכלל בין היתר, ושוב אנו מזכירים כי מדובר בשנת 1959, חלונות חשמל, כסאות חשמליים, פתיחת תא מטען חשמלית, אנטנה חשמלית, חימום למושבים האחוריים, פנסי ערפל ועוד…אבזור מעניין נוסף היה בקרת השיוט שהייתה למעשה המערכת הראשונה ששולבה ברכב נוסעים והכילה אופציות רבות, אף יותר מהמוצעות כיום.

המחיר, הביצועים והפאר היו מרכיבים שביססו את מעמדה כמכוניות היוקרה האולטימטיבית אך היה זה עיצובה שהטביע את חותמו בהיסטוריה המוטורית – הסנפירים. ללא כל ספק אלו הסנפירים הגדולים והארוכים ביותר ששולבו אי פעם בכל רכב בעולם. היסטוריונים רבים הגדירו את האלדוראדו 59' וסנפיריה כאחת המכוניות המוגזמות ביותר אי-פעם…

את האלדוראדו עיטרו זוג פסי ניקל מהשמשה הקדמית עד לפנסים האחוריים ומשם חוזרים לחלקו התחתון הקדמי של הרכב. הסנפירים המפורסמים של האלדורדו הופיעו בשתי תצורות שונות. האלדוראדו ביאריץ הייתה הגרסא הפתוחה והסוויל הייתה גרסת הקופה.
בסה"כ יוצרו 12 דגמים שונים של קאדילק בשנת 1959 אך מדגם האלדורדו סוויל יוצרו בסה"כ 975 יחידות ומדגם ה- ביאריץ 1,320 יחידות. דגם נוסף שיוצר בשנת 1959 היה ה- ברוגהאם וסך של 99 יחידות יוצרו ממנו.

