עבור מדינות רבות בעולם ייצור מכוניות הינו תהליך מורכב ויקר ועל אחת כמה וכמה, ייצור מכונית-על. יש מדינה אחת בעולם אשר נראה כי דווקא בה מכוניות-על הינה קלה לייצור ובתקופות מסוימות מוצף השוק במכוניות-על תוצרת פרארי, מזארטי, למבורגיני ועוד.
האם יש מקום לעוד ייצרן מכוניות על אמיתיות אשר יכנסו למועדון האקסלוסיבי של מכוניות העוברות את מחסום ה-200 מייל לשעה? (כ-320 קמ"ש)קלאודיו זאמפולי (Claudio Zampolli), סוכן פרארי איטלקי אשר מתגורר בלוס-אנג'לס, ארה"ב, חשב שכן. זאמפולי שכר לשורותיו את מארצ'לו גאנדיני, אשר עיצב בין היתר את הלמבורגיני דיאבלו וכן מהנדסי רכב שונים בכדי לסייע לו במשימה. חברה חדשה בשם סיזטה ( Cizeta Automobili srl – נהגה באיטלקית- "שיזטה") הגיחה לעולם משום מקום במטרה לייצר מכונית-על של ממש. המפעל תוכנן להיות מוקם בעיר מודנה אשר באיטליה ובו ייוצרו כ-100 מכוניות בשנה.

חזונו של זאמפולי היה לא רק ייצור מכונית-על, אלא כזו אשר תטביע את חותמה בענף. התוצאה הייתה הסיזטה מורודר V16T ( Cizeta-Moroder V16T), מכונית-על המצוידת במנוע V16 (!) בנפח 5,995 סמ"ק, מנוע אשר רק בהיותו מנוע V16 כבר נכנס לליגה משלו.
הליהוק החכם של זאמפולי הכיל בתוכו עובדים רבים אשר עבדו בעבר עבור למבורגיני ואף הוא עצמו עבד בעבר בסדנאות פיתוח דגמי למבורגיני שונים. הסיזטה מורודר הוצגה לראשונה בינואר 1989 והפנתה אליה בין רגע את אור הזרקורים. סגנון המכונית היה מכונית רחבה, שטוחה, מושכת מכל כיוון אפשרי וכמו שהגדירו אותה גורמים מחוץ לחברת סיזטה, כמעט למבורגיני דיאבלו.

אפשר לקרוא לזאמפולי אמיץ או תמים, אך מטרתו הייתה לייצר מכונית אשר תגרום למתחרות מבית למבורגיני ופרארי להיות נחותות לעומתה. רק על-ידי השם שנתן לה זאמפולי – V16T, ניתן היה להבין שיש לה משהו שאין למתחרותיה באותה תקופה, הטסטרוסה או הקונטאש.
מנוע המורודר הינו מנוע מרכזי אשר הניע את הגלגלים האחוריים. עד כאן נשמע סטנדרטי למדי, עד אשר נסיעה במורודר ממחישה את כוחו של מנוע ה-6 ליטר בעל 16 צילינדרים ב-V המספקים לא פחות מ-560 כ"ס. למעשה, מנוע המכונית הינו האטרקציה העיקרית בה. באותה תקופה, אף יצרן רכב לא הציע מכונית בעלת תצורת V16 מאז שנות ה-30, בהם נמכרה הקדילאק V16 המפורסמת וכן אף יצרן לא הציע למכירה מנוע בעלת הספק כה גבוה כסטנדרט.

גוף המכונית בעיצוב גאנדיני יוצר מאלומיניום קל משקל ומתחתיו ניתן היה למצוא תיבת הילוכים ZF בת חמישה הילוכים המעבירים את כוח המנוע לגלגליה האחוריים המצוידים בחישוק ברוחב 13 אינץ' וצמיגים במידה 335/35.
על גודלה של המורודר ובעיקר רוחבה, 220 ס"מ ומשקלה הלא קטן ניתן היה לפצות בקלות יחסית בעזרת כוח המנוע. עוד משלבי התכנון, זאמפולי "התחייב" על מהירות גבוהה ממחסום 200 המייל לשעה ואכן, המורודר הגיע למהירות סופית של 204 מייל לשעה (328 קמ"ש).
עם סיום בניית אב-הטיפוס, הוכרזה המורודר כגדולה ביותר בין מכוניות העל, המהירה, החזקה וכפי שקיווה והכריז זאמפולי, גם הטובה ביותר, כפי שהתחייב, לא רק הטובה ביותר מתוצרת איטליה אלא הטובה ביותר בעולם, כמתבקש ממכונית על בעלת מנוע V16 אימתני.

עיתונאים ובוחני רכב אשר הורשו לנהוג על המורודר עוד בהיותה אב-טיפוס הופתעו למצוא כי אכן המכונית עומדת בכל הציפיות והכרזות חברת סיזטה. גמישות מנוע במהירויות נמוכות ותאוצה חייתית ברגע סחיטת דוושת הגז ואם לצטט מפי כתבי הרכב: "המורודר היא ללא ספק מכונית-על אמיתית".
כשהמורודר הושקה רשמית בשנת 1989, נמכרו מיד 25 יחידות ועוד כ-60 יחידות בשנת 1990. הבעייה העיקרית של חברת סיזטה, הייתה חוסר יכולת לעמוד בקצב היצור אשר תוכנן מראש ובניית המכוניות התארכה מהצפוי. קצב ייצור איטי זה הביא את חברת סיזטה לקשיים ובצורך לעצב את הסיזטה מחדש בכדי להקל על הייצור וכן למצוא מקורות מימון חדשים.
המורודר V16T יוצרה עד שנת 1995 בקצב איטי של כ-10 יחידות לשנה, עד דעיכתה של מכונית העל חברת סיזטה.

