בשנת 1956, שמה לה יצרנית הרכב פרארי מטרה; ייצור מכונית הכביש האולטימטיבית מבית פרארי וכן, ייצור מכונית הייצור הסדרתי המהירה ביותר בעולם. התוצאה: פרארי 410 סופר-אמריקה ( Ferrari 410 Superamerica ).
בהשוואה לאחרונה מסדרת "אמריקה" של פרארי, ה-375, אשר יוצרה בין השנים 1953-1955, ה'סופר פרארי' החדשה הייתה בעלת עיצוב שונה וייחודי. למרות שבסיס הגלגלים נשאר זהה לזה של ה-375 אמריקה (275 ס"מ), ל-410 סופראמריקה תוכננה שלדה חדשה לחלוטין, בעלת מתלה קדמי עצמאי, חדש בבית פרארי, המרוכך ע"י קפיצי סליל וזכה לשימוש גם בדגמי ה-250GT.

המנוע בסופראמריקה היה הגדול והחזק ביותר במכוניות הפרארי עד להשקתה; 4.9 ליטר בתצורת V12, בעל הספק של 340 כ"ס, אשר הביאה בקלות למהירות מרבית של 257 קמ"ש. מנוע הסופראמריקה זכה להוכיח את עצמו טרם שהותקן בה וזאת במרוץ הלה-מאנש 24 השעות של שנת 1954, בניצחונו של גונזאלס, אשר נהג ב-375. מטרתה של פרארי הושגה. באותה תקופה, הסופראמריקה הייתה מכונית הפרארי-כביש המהירה ביותר; 257 קמ"ש.
ייחודה של סדרת ה"אמריקה" ובהמשכה סדרת ה"סופראמריקה", היה בכך שכל מכונית שיוצרה, נמכרה ונבנתה בהזמנה אישית, עפ"י דרישות קוניה. ככזו, ניתן למצוא תצורות רבות בעיצובה, בגרסא פתוחה או סגורה. סך של 15 מכוניות בלבד יוצרו מהסדרה הראשונה של הסופראמריקה, כש-9 מתוכן יוצרו בעיצוב פינינפארינה בתצורת קופה.

סדרה 2 של הסופראמריקה יצאה לדרך בשנת 1957. ההבדל המשמעותי בינה לבין סדרה 1 היה קיצור בסיס הגלגלים ל-255 ס"מ, מה שהביא בפועל להקטנה של תא הנוסעים במעט. סך של 8 מכוניות בלבד יוצרו בשנת 1957, כש-6 מתוכן היו הפינינפארינה ואחת בגרסת SuperFast המדהימה.
בשנת 1958, לקרח פרארי "הפסקה" יזומה בייצור הסופראמריקה, לטובת פיתוחה וייצורה של ה-250 GT. כשהחלה שוב לייצר את הסופראמריקה, היא זכתה לכינוי Lampredi ושילבה מנוע 4.9 ליטר בעל 400 כ"ס. סדרה זו נקראה סדרה 3 והשתמשה במכלולים ובשלדה של סדרה 2.

את עיצוב הסדרה 3 הפקידה פרארי בידי פינינפארינה, אשר עיצב אותה בדומה ל-250 GTE אשר הושקה שנתיים מאוחר יותר. 14 יחידות יוצרו בעיצוב זה בשנת 1959, חלקן עם חיפוי פנסים שקוף וחלקן בלי, לפי הזמנת הקונה.
כקודמותיה, סדרה 3 הייתה מהירה באופן בלתי רגיל. מגזיני רכב שהיו סקפטיים לגבי הכרזתה של פרארי, גילו שהמהירות אליה הגיעו עם הסופראמריקה, 265 קמ"ש, הייתה גבוהה בכ-10 קמ"ש מהמהירות המרבית המוצהרת ע"י פרארי. מאז, די ברור, לא נטו לפקפק בהצהרותיה של פרארי ובמיוחד לגבי הסופראמריקה, מכונית הכביש המהירה ביותר בזמנה.


