במהלך שנות השישים הייתה ה- E-Type אחת ממכוניות הספורט המפורסמות בעולם. לא רק בגלל המראה הספורטיבי המובהק שלה ששידר מהירות ויוקרה, אלא גם בשל הקשר ההדוק שלה לדגמי מכוניות המרוץ של יגואר. מחירה של ה- E-Type היה נמוך יחסית, 2,098 לירות סטרלינג בשנת 1961.
בתחילת דרכה, הייתה מיועדת ה- E-Type להיות מכונית מרוץ, מחליפתה של ה D-Type, אך עם הפסקת התחרותה של יגואר במרוצי המכוניות עוצבה המכונית מחדש בכדי להתאימה לכביש. המכונית הוצגה והושקה בשנת 1961 כמכונית כביש בייצור סדרתי.

המכוניות הראשונות שיצאו לשוק היו גרסאות פתוחות וגרסאות קופה/האצ'-בק, מאובזרות במתלים עצמאיים ומנוע 3.8 ליטר המפורסם מדגם ה XK. בעזרת כיווני מנוע מעטים, רכבים הלו הגיעו למהירויות של 240 קמ"ש, והתאוצה, בהתאם.
בתור רכבים בעלי ביצועים מרשימים, עיצוב מרהיב ומתוחכם ויחס עלות מול תועלת שהייתה מצוינת,דגמי ה-E-Type נמכרו בהצלחה מרובה. אך גם להצלחה היו מפלות. תא הנוסעים היה דחוס, גוף הרכב היה רגיש לשריטות ופגיעות, הבלימה הייתה חלשה יחסית, והתנהגות הכביש לא תאמה את המהירויות שלהן יכול הרכב להגיע.

בשנים הבאות לשיווקה, עברה ה- E-Type שינויים ושיפורים רבים. משנת 1964 נפח המנוע הוגדל ל 4.2 ליטר ששולב עם תיבת הילוכים בעלת סנכרון מלא. משנת 1966 הוצעו גם דגמים מאורכים מהדגם הרגיל, גרסאות 2+2 קופה, ומשנת 1968 יצאו סדרת ה SeriesII בעלת שיפורים רבים יחסית לגרסא הקודמת.
סדרת ה- Series III בעלת המבנה המוארך והרחב במעט, ראתה אור בשנת 1971 וזנחה את המנוע הוותיק של ה XK לטובת מנוע 5.3 בתצורת V12. נחיתות כוח המנוע של שנות השישים זכתה לתוספת מכובדת של כוחות סוס וביצועים, אך למרות זו הייתה זו מכונית "רכה" מקודמותיה.

ייצור ה- E-type הופסק בשנת 1974 אך רק בשנת 1975 הודיעה יגואר על הפסקת הייצור. סך של 15,496 מדגם ה3.8 ליטר, 41,724 עם מנוע ה4.2 ליטר ו15,287 רכבים עם מנוע הV12 יוצרו במהלך 1961-1975.
דגמי היגואר E-Type :
E-Type 4.2 Litre :
הדגם שהחליף את דגם ה 3.8 ליטר המוזכר לעיל. מנוע בנפח 4235 סמ"ק בהספק של 265 כ"ס. משנת 1966 דגם ה 2+2 הוצג, זהה מכנית אך ארוך ב22.5 ס"מ מהדגם הקודם ובעל אופציה של תיבת הילוכים אוטומטית.

E-Type Series II :
הוצג בשנת 1968, מונע במנוע 4.2 ליטר בתצורות קופה, רודסטר ו 2+2 . דגם זה הובדל בשינויים חיצוניים קלים בגריל ובפנסים האחוריים.

E-Type Series III :
סדרה זו הוצגה בשנת 1971, מנועי ה XK הוחלפו במנוע 5.3 ליטר בתצורת V12, חיצונית הרכב זכה לפתח כונס קדמי גדול יותר וגריל חדש וכן גלגלים וצמיגים גדולים מבעבר. הרכב צוייד בבלמי דיסק מאווררים קדמיים. ייצור דגם זה שנמכר בתצורות קופה ורודסטר הופסק ב-1975.

