בתחילת דרכם, האחים ג'ון והוראס דודג' ( John & Horace Dodge ) היו בעלי מניות בחברת פורד. בשנת 1914 חדרו לעולם תעשיית הרכב עם המכונית הראשונה מתוצרתם אשר נשאה בגאון את סמל ה- Dodge. זו הייתה מכונית "קשוחה" וחזקה אשר זכתה מהר מאוד לכינוי "הבלתי שבירה/מנוצחת" ונמכרה בהצלחה. שגשוגה של דודג' הביא לרכישתה ע"י חברת קרייזלר בשנת 1928 בעבור $175,000,000 ארה"ב.
רכישתה של דודג' ע"י קרייזלר הייתה חלה מהתוכנית הגדולה של קרייזלר, להפוך למעצמת רכב. תוך תקופה קצרה רכשה את דודג' כאמור, את דה-סוטו ( De Soto ) ואת פליימות' ( Plymouth ). המנועים ומכלולים מכאניים רבים היו משותפים לכל אחד מהחברות בקבוצה ובכך הוזילה קרייזלר עלויות.

במשך שנים רבות, ההבדל העיקרי בין דודג' לבין החברות האחרות בקבוצה היה בעיקר האבזור והמחיר, שכן חלק גדול מהמכוניות חלקו גם את אותו מרכב. בשנות החמישים, מנועי V8 חדשים אשר שווקו בשם 'Red Ram', הקנו לדודג' את התדמית הספורטיבית והשרירית ומאז שמרה על תדמית זו באדיקות.
בשנת 1964, החלה הפורד מוסטאנג טרנד חדש של מכוניות קומפקטיות (במונחים אמריקאיים) והשאירה את יתר יצרניות המכוניות "עם התחתונים למטה". הראשונה מקונצרן קרייזלר אשר נתנה מענה למוסטאנג הייתה הפליימות' בראקודה ובעקבותיה הדודג' צ'ארג'ר קופה בשנת 1966 ( Dodge Charger Coupe ) ומיד הציבה סטנדרטים חדשים.

במשך ארבע השנים שבאו לאחר השקתה, הצ'ארג'ר נמכרה כמכונית קופה גדולה ומרווחת, מצויידת ב-4 מושבי באקט עד שנת 1967 וספסל אחורי בשנים שבאו לאחר מכן, עם גרסאות מנועים שונות, כשהחזק ביניהם היה מנוע המי ( Hemi ) בנפח 7 ליטר ו-425 כ"ס (!).
בסיס הגלגלים של הצ'ארג'ר הראשונית היה 292.5 ס"מ, ארוך בהשוואה למכוניות ספורט קופה מתחרות. חלקי פח רבים מהצ'ארג'ר היו משותפים לדודג' קורונט אך היא שמרה על ייחודיות בגריל הקדמי, בעל הפנסים המתקפלים וכמובן במנוע האימתני שלה.
גם בגרסאות ה"חלשות" של הצ'ארג'ר, בנות מנוע בנפח 6.3 ליטר ו-325 כ"ס, הייתה היא מהירה וחזקה, עם מהירויות שחצו את קו ה-200 קמ"ש והאצה מ0-100 בפחות מ10 שניות. נתונים מכובדים לתקופה, אך ללא ספק היה זה מנוע ה-7 ליטר אשר כבש את ליבם של צעירי אמריקה.

בשנת 1968 בוצע שינוי מהותי בעיצובה של הצ'ארג'ר. עיצובה עודן לעיצוב מכונית קופה בעלת קווים זורמים ומשוכים. לא פחות מ-7 גרסאות מנועים שונות הוצעו כאופציה. הצלחתה הייתה מסחררת. שילוב של מראה כובש וכוח אינסופי מיקמו אותה יחד עם המובילות במכירות מכוניות הספורט-קופה האמריקאיות.
דגם הצ'ארג'ר במתכונתו זו יוצר עד שנת 1970, שנה בה בוצע עדכון קוסמטי נוסף. לצערם של רבים, גרסא זו הייתה פחות מושכת, פחות חזקה ובשל כך, פחות מצליחה. ללא ספק, השנים החזקות של הצ'ארג'ר היו ארבע השנים הראשונות, בהן נמכרו 53,132 יחידות מהדגם הראשון וכ-52,000 יחידות מהצורה השנייה.


