פרויקטי עיצוב, שיפוץ, שחזור ובניה

"לשכב כל היום מתחת לאיזו מכונית או אופנוע, עם ידיים מלאות בגריז ושמן" – זו הייתה תשובתי לשאלה שנשאלתי לפני שנים: "מעבר לכל העבודה והיומיום, מה באמת היית רוצה לעשות ביום-יום?". אפשר לומר שאני חי חיים כפולים – שנים רבות של עבודה וקריירה בתפקידים כאלו ואחרים בחברות כאלו ואחרות, הולך למשרד, יוצא לפגישות, טס לחו"ל, עושה את מה שצריך כדי להתפרנס. במקביל, מאז שאני זוכר את עצמי, משפץ מכוניות ואופנועים, מפרק, מרכיב, מחדש, שובר, מקלקל ובונה מחדש. 

ההנאה שלי היא ביצירה. אם מדובר בגוש חלוד או מוצר מוגמר, שניהם בסיס טוב מבחינתי לפרויקט שבו או שאחזיר עטרה ליושנה ואשפץ כאילו ואותו כלי-רכב עזב את המפעל זה עתה או שאממש את הדימיון, אעצב ואבנה אותו כפי שמתחשק. 

"אם בן-אדם חשב על זה, בן-אדם הרכיב את זה ובן-אדם משתמש בזה, בן-אדם גם יכול לתקן את זה" – בעולם הרכב הקלאסי, הכל מתחיל ונגמר בהגיון ורצון. כל מה שבאמצע תלוי רק בנו.

בעמוד זה מוצגים פרויקטים שונים ששופצו ושוחזרו על-ידי בעבר וכן יוצגו פרויקטים נוכחיים ועתידיים. חלקם פרויקטים מורכבים ומלאים וחלקם רק "נגיעה פה ושם".

הפרויקטים

1965 NSU Sport Prinz

1965 NSU Sport Prinz

לפני שנים התאהבתי במבט ראשון. זה קרה בראשית 2008, קיבוץ אייל, בין הרפת למוזיאון הרכב הקלאסי על-שם קרן סהר. חתיכת פח מתפוררת, מפורקת מכל חלון, גלגל או ניקל, שבקושי הזכירה מכונית, ניצבה לה בודדה ועזובה.

הונדה MB5 – סיפורו של שיפוץ

הונדה MB5 – סיפורו של שיפוץ

סוף דצמבר 2010, יום חמישי בצהריים, תוך שיטוט בפורום זה או אחר נתקלתי במודעה שפורסמה ממש באותם רגעים וכך נכתב בה: "למכירה הונדה MB5 שנת 1981 במחיר סימלי". "אין לי מושג מה זה" חשבתי לעצמי.